Aluprof

Aluprof S.A. dostarcza systemy aluminiowe dla budownictwa na terenie Europy i Stanów Zjednoczonych. W ofercie firmy znajduje się ponad 5000 produktów, w tym systemy okienno-drzwiowe, fasadowe, rolet, bram, krat i moskitier.

Wymagania i potrzeby

Działalność międzynarodowa oraz wielotysięczna baza produktowa to dwa kluczowe elementy, które determinowały zakres i ostateczny kształt wdrożenia. Klient potrzebował rozwiązania, które:

  • wyeliminuje błędy wynikające z czynnika ludzkiego
  • zagwarantuje spójność danych we wszystkich miejscach
  • wyraźnie skróci proces publikowania kolejnych wersji katalogu produktowego
  • podniesie funkcjonalność produktowego serwisu www
  • będzie mocnym wsparciem dla sprzedaży zagranicznej

Produktowa baza danych z tłumaczeniami

Punktem wyjścia było zaprojektowanie i wdrożenie systemu PIM, który stanowi bazę do zarządzania wszystkimi informacjami o produktach i jest punktem wyjścia do tworzenia automatycznych publikacji w postaci rozbudowanych katalogów produktowych (szczegóły poniżej). Stworzona przez nas baza ma obecnie 9 wersji językowych, a możliwość dodawania kolejnych nie jest niczym ograniczona.

Katalogi produktowe

Katalog produktowy Aluprofu to 500-stronicowa publikacja, zawierająca w jednym dokumencie jednocześnie cztery wersje językowe. Wymaganą obecnie praktyką jest dostarczanie klientom informacji o produkcie w ich ojczystym języku. W ten sposób znacznie zwiększamy szansę na zwiększenie sprzedaży w danym regionie. Zastosowane rozwiązania powodują, że katalog może być generowany automatycznie w jednej z dwóch wersji: tylko w jednym języku lub we wspomnianej kombinacji kilku warstw językowych.

Wdrożenie nowoczesnego katalogu produktowego umożliwiło sprzedaż produktów Aluprofu na nowych rynkach. Podmiana zestawu czterech języków obecnych w katalogu na cztery całkowicie nowe języki dokonuje się automatycznie, co znacznie skraca czas produkcji nowych materiałów sprzedażowych i umożliwia systematyczne rozwijanie sprzedaży.

Podsumowanie

Wdrożenie systemu PIM było punktem wyjścia do zintensyfikowania ekspansji zagranicznej przez markę Aluprof. Dzięki automatycznie generowanym, wielojęzycznym katalogom produktowym, które pobierają dane z wspomnianej bazy danych, możliwości wejścia na nowe rynki są niczym nieograniczone. Obecnie jesteśmy w trakcie wdrażania produktowego serwisu www, który będzie stanowił dopełnienie istniejących materiałów sprzedażowych.